28 november 2015

Egocentriska inlägget



Det är inte varje dag man är så i fokus som jag var i går. Från klockan tolv blev jag totalt omstylad från topp till tå. Kommer aldrig mer vara så snygg så därför tycker jag att jag har rätt att skriva ett helt inlägg om det. Skämt åsido. Min gör-om-mig-dag började med att jag fick håret färgat hos de duktiga frisörerna på frisör Fenix. Inte mindre än sex olika nyanser slog de till med. Foliebomb! Sedan klipptes håret av rätt bra, välbehövligt eftersom jag inte klippt mig sedan i mars. Redan där så nöjd med förändringen. Jag fick mat från Hotellet och sedan bar det av till Folkets hus där jag skulle sminkas av ägaren till Cutiepie. Jag fick lösögonfransar och färgade bryn (bland annat). Dessutom blev jag väldigt sugen på att göra en ögonfransförlängning. (Ska nog göra det också tror jag) Så på med kläder som jag sedan tidigare provat ut hos Rooths. Efter det var det en ganska lång stund kvar tills jag skulle visa min förvandling på scenen så då minglade jag runt bland företagen som hade bord ute i lokalen (fanns även tacobuffé och bar). Det hade kommit massor av folk. Närmare 150 vilket var en hel del. Så kul att det blev så lyckat för företagen! Jag fick håret stylat av Rubb och Stubb (frisör som även gav mig flera produkter). Jag ska heller inte glömma de fina blommorna jag fick av blomsteraffären här i Forshaga.

Jag pratade med de goa modellerna som också skulle fixas inför kvällens modeshow. Jag träffade så många trevliga människor denna dagen! Så blev det dags för uppvisning av Jumping (duktiga!!) och så modeshowen. Sen så jag då. Det visades ett bildspel från min dag och så ut på scen och trampa runt. Fick nog lite scenskräck där uppe. Vad skulle man göra med sig själv liksom? Och alla folk som tittade! Men ändå kul! Vilken dag! Vilken kväll! Kände mig som värsta kändisen. Jag älskar min nya frisyr! Kommer nog hålla det färgat ett tag nu. Jag tog före-bild innan jag gick till jobbet på morgonen. Jag blev verkligen omgjord riktigt rejält!

Och så i närbild. Den första bilden är från när jag är helt nysminkad men inte fått håret stylat än. Jag personligen gillar nog det raka håret bättre.

Ja, det var så roligt. Dessutom har jag kvar massage och fotbehandling som jag inte hann med under dagen. I morgon ska jag också inhandla kläderna till rabatterat pris. En annan sak som vi ska vara stolta över i Forshaga är vilka bra företag vi har här! Tack till dem alla!!


1 kommentar:

livet på myra sa...

Vilken donna!! Va kul att få hjälp o tips på vad man passar i. Byxorna va supersnygga, vad är det för märke på dom? Och du,du ser visst ut att veta vart du ska göra av dig på scenen, skitsnyggt! <3