18 oktober 2015

Ligga och kura

Jag ligger mest i soffan hela dagen i dag. Eskalerande förkylning kallas det visst. Den tog tag i mig i fredags och eskalerade till dagen i dag. Så därför får jag lov att ligga i soffan och dega mig hela dagen. Jag tittar på flera avsnitt av The walking dead och läser böcker. John och Calle har under tiden varit på sista gympapasset och dessutom skrotat runt i det underbara höstvädret, plockat och fixat, fikat och lekt i sandlådan. John blev till slut lite trött och joinade mig i tv-soffan. Dock byttes zombier ut mot snällare spöknt - Lilla spöket laban. Det är faktiskt inte fel att vara lite småförkyld ibland och bara få dega. Man gör det så himla sällan utan skuldkänslor nu för tiden. Innan förkylningen tog tag i mig har vi faktiskt hunnit med en del kul den här helgen.

-Varit på födelsedagsdisco för kompisen Lova. Korv, dans med snurrklänning, massa lek, glass och chokladpudding, fiskedamm och massa annat kalaskul bjöd fredagskvällen på. John somnade lätt vid hemkomsten och jag och Calle försökte oss på något så ovanligt som en gemensam filmkväll. Kex och ost och Dum dummare 2. Tjaaa, lika mycket som jag älskade första filmen hatade jag tvåan. Vi stängde av och gick och la oss (läs jag gick och la mig) istället.

-Det vanliga städandet och fejandet. Tvättande och några fler fönster blev putsade. Tar några i taget här eftersom det är fruktansvärt tråkigt!

-Vi städade undan trädgårdsmöbler och taket till pergolan.

-En del mys har vi hunnit med såklart!
-Hade besök av kompis Emmet med mamma Christine på lördagseftermiddagen. Barnen lekte i princip konstant och när det bjöds på pizza till middag var det två urlakade ungar som mest petade i maten. Har man kul blir man sliten också! Den kvällen hade vi gett upp gemensamt tv-tittande och jag paxade tv:n och tittade på Sinister 3 istället.

Pretty mutch vår helg det. Inte dum alls faktiskt!

Inga kommentarer: