29 oktober 2015

Helmysiga dagen

Gud vad lyxigt att få några extradagar tillsammans såhär! Önskar man kunde ha minst en sådan extradag varje vecka men just nu är det inte alls läge för mig att gå ner i tid. Extra härligt och njutigt när dessa dagar kommer av sig själv ibland.

Den här dagen började John och jag med en riktigt lång morgon. Fram till tio gick vi i pyjamas, tittade på film och åt frukost i soffan. När vi äntligen kommit i kläderna ville hunden ut så vi gick en sväng i skogen. John var på rätt humör för det den här gången och letade pinnar och kallade det hela ett äventyr. Vi tog små stigar över fält och vi tog oss över både "en flod" och överlevde ett äventyr i "djungeln": Vi fick faktiskt slå oss fram genom grönskan ett tag. Efter denna forskningsresa fick vi väl i oss lite mat och tog oss till den mer civiliserade delen av världen för lite handling.

Hemma igen drog vi igång en riktig pysseldag. Vi gjorde jättefina fladdermöss av toarullar. Tyvärr visar jag ingen bild än eftersom de inte blev riktigt färdiga på grund av limbrist.

Favorit i repris från förra året blev chokladbollsspindlarna. Dessutom fixade vi ihop urgodaste chokladbräcket som innehöll inte mer än tre olika chokladsorter. Lär bli mer av den innan jul vi jag lova!

Vi pyntade också en del inför Halloween och John var i extas över att vi hade ett spökkalas, precis som på förskolan antar jag. Vi smaskade i oss några av spindlarna också och en hel del annat gott har hunnit åka ner i magen det med. Är det Halloween (snart) så är det!

Till kvällen testade jag ett nytt recept som hette "medelhavsgratäng". Ett av de godaste vegorecepten jag testat på länge. Kommer jag göra om igen!

Verkligen en supermysig, kravlös dag den här dagen. John var så uppspelt och glad när han skulle lägga sig att det tog över en timme och många strykningar på ryggen innan han kunde varva ner och komma till ro. Goa ongen vår!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Vilken mysig dag ni haft! Jag ska vara ledig onsdagar i dec och då ska jag INTE handla eller städa. Då ska jag och Liv bara göra mysiga roliga saker. Läängtar!!
Den där gratängen får du gärna lägga ut receptet på, behöver alltid ny inspiration.
Kramis

Emma sa...

Vad lyxigt med en ledig dag i veckan. Det ska man ju verkligen ta vara på. Ska se hur det blir med receptet. Är lite dålig på sånt. :-)

Kram