14 september 2015

Zumbakryssning 2015

Herregud vad jag är lycklig, extatisk, laddad.....öm och helt slut just nu! Har typ haft den bästa helgen EVER! Äntligen var det dags för zumbakryssningen. Ett helt dygn med zumba. Pirret var fantastiskt när vi började vår roadtrip på lördagen vid ett. Framme vid båten var vi före sex och i kön till incheckningen såg vi alla instruktörer gå förbi oss i vipingången. Nästan så man blev lite starstruck där! Vi kunde knappt bärja oss innan det blev vår tur att kliva ombord.
                 
Inne på båten var vi strax efter sju och åtta började det första passet. En masterclass med Ingmar Karde från Tyskland (NY FAVORIT), Jose Canossa från Portugal och Alejandro Angulo från Venezuela (tror jag). Verkligen roligt och reste av resen ångrade jag att jag inte bokat Ingmars pass. Var så sugen på att lägga till honom men såhär i efterhand hade jag aldrig orkat!
Efter en timme var det fantastiska passet färdigt och då sprang vi direkt till en av nattklubbarna för mer zumba där. Alla instruktörer på båten körde några låtar var. Underbart trots att det var trångt och vi i princip stod på varandras fötter. Närmare halv 11 var jag helt slut och vi tog oss till cafeterian för lite kvällsvickning. Sedan till hytten för att sova ordentligt innan vi skulle på et igen. Tyvärr var ju även de vanliga Finlandskryssarna med ombord och i vår korridor var det fest och skrik till halv 6 på morgonen. Ungefär runt där vi lyckades somna. Så var det upp igen vid åtta för mer zumba. Lite trött i ögat då men efter frukost och KAFFE var vi redo igen.
Första passet klockan tio hade vi bokat med underbara Tony Mosquera från Spanien. Vilket härlig pass det var alltså!! Jag skrattade mig verkligen igenom det. Tony var inte bara mycket duktig, han hade också en stor skopa humor med i sina pass. Den enda instruktörer jag lyckades ta groupie med.

Därefter hade vi tre pass kvar med en timmes vila mellan vardera. Vi dansade med Jose Canossa (igen) och dessutom Willian Flores och Zumbatwinz (Sverige). Roliga, snabba, fantastiska pass/människor allesammans. Efter tredje passet hade jag håll, ont i magmusklerna och sendrag i tårna. Ändå fortsatte jag av ren glädje och lycka. Snabb dusch och sedan var det dags att stiga av båten och trötta men fyllda med allt underbart som zumba har att ge börja färden hemåt igen.

Totalt 6,5 timmar zumba. Massor av fina människor. Så mycket energi. Så mycket glädje! Vi ska absolut åka med nästa år igen. Detta året ser vi dock tillbaka på med lycka. Kommer leva på denna känslan så länge. Är slut som ett troll i dag men skulle göra om det i morgon igen om jag fick!

Inga kommentarer: