6 september 2015

Time flies and so do we

Fy tusingen vad nesligt det var att inte få bli opererad i onsdags! Runt fyra på eftermiddagen när jag fick det beskedet var jag bara helt slut efter att ha fastat hela dagen samt spenderat dagen i ett väntrum, nervös som jag var. Köpte sushi, svullade sushi och däckade halv 8. Dålig dag även om jag såklart förstår att större och allvarligare händelser prioriteras framför min fettklump. Men ändå...

Torsdagen blev definitivt bättre då jag gick ut och käkade med goda vänner. Vi åt på det nya Tapas-stället som var Mat och muffins förut (orkar inte googla vad det hette). Mycket god mat, trevlig service och finfint sällskap. Kommer definitivt äta där igen.

Helgen inleddes också helt underbart med ett Jumping-pass. När jag kom hem igen överraskade Calle och John mig med nya örhängen som matchar det halsband jag fick på Calles och min 10-åriga bröllopsdag. Gullisar! Sedan hade vi en mysig kväll tillsammans, umgicks och njöt.

Resten av helgen har vi hunnit med en hel del faktiskt! En del tid i skogen. Jack och jag ensamma i fem kilometer, John, Jack och jag på kortare promenad och återigen jag och Jack som letar reda på de sista stolparna i årets stolpjakt. Naturen visar sig från en av sina vackraste sidor nu när allt skiftar färg!
               
John och jag har även varit på tre-årskalas hos Emmet. Mysig att umgås med mammorna medan barnen åt traktor-tårta, lekte och busade. Det var lördagen det och på kvällen hade Calle spelning. Jag och John spelade spel och när John somnat åt jag kräftor och tittade på några avsnitt av "The walking dead".

Söndag och vi hade fler goda vänner på lunchbesök. Grillade och eftersom vädret var helt fantastiskt satt vi ute hela dagen. Barnen lekte (till slut) och det var bara njutit!

Nu har jag kollat mailen, insett att det rullar in nya elever varje vecka, planerat för måndagen och tänker väl luta mig tillbaka lite innan sängen kallar. Hoppas ni också haft en fin helg! 

Inga kommentarer: