27 september 2015

Sunny days

Som vanligt. Helgen rusar förbi utan att någon hinner blinka! Förra veckan avslutade jag på universitetet. Läser kursen som heter "Nyanländas lärande". Så roligt och inspirerande. John och Calle avslutade veckan förkylda hemma i sängen. John återhämtade sig dock snabbt, Calle är fortfarande inte bra. Vi vuxna har mycket svårare att återhämta oss efter barnens baciller, helt klart. Men så tillbaka till fredagen. Jumping, tacos och sedan hämtade jag lillasyster vid tåget (som bara var två timmar försenat). Satt uppe alldeles för läge och pratade.

I lördags tog vi en lång, seg förmiddag. Med mina mått mätt i alla fall. Därefter tog vi vara på det fina vädret och åkte till Sörtjärns grillplats och grillade korv, fiskade efter krokodiler och efterättade på marshmallows. Vissa grillade dem, andra inte. Att sitta där i skogen, vid vattnet, höstfärger och mitt glada, lekande barn runtom mig. Då får jag påfyllning på energikontot på riktigt. Två härliga timmar blev det i skogen. Hemma hann jag även med att klippa gräset och träna in några zumbamoves inför William Flores kommande event. Sedan ännu en kväll som blev allt för sen.
           
Förra söndagen började John på barngympa. Jag anmälde honom eftersom jag verkligen trodde det var något han skulle kunna fastna för. Första tillfället höll John inte alls med mig utan satt bara i mitt knä och tittade på samt var frustrerad och arg för att han ville hem. Hem tänkte jag inte gå eftersom vår käre unge behöver träna på dessa nya situationer. Och så tänkte jag att om vi så bara sitter och tittar där de fem gångerna så har vi i alla fall tränat på denna nya situation. Dagen efter blev John sjuk så det kan också ha påverkat hans negativa inställning. Under veckan har vi inte alls pratat om gymnastiken och i dag var jag förberedd på att det kunde gå samma väg som sist. Lyckligtvis blev det inte alls så. John fick klättra runt lite innan de andra barnen kom och efter det var han hundra procent med på allt. Och hade hur kul som helst! Han brukar pussa och krama oss mycket när han är extra glad och lycklig. Jag fick många pussar där i gympasalen må jag säga. Så himla härligt att se honom så glad och nöjd! Roligast var helt klart ribbstolarna!
Nu längtar både jag och John till nästa veckas gympa! När vi kom hem kom snart mormor eftersom vi passade på att fira min uppkommande födelsedag nu när syrran ändå var här! Jag fick höga ljusstakar i fattigmanssilver, kökshanddukar och nya boken av Mats Strandberg "Färjan". Brukar inte önska mig så mycket till mina födelsedagar numera men den här gången kom jag på en del jag verkligen ville ha. Det vill säga, precis det jag fick!
         
Vi åt paj och kladdkaka. Sedan tog vi med oss moster och mormor till vår kära trollskog för lite promenad. På årstidsbänken hade midsommarstången bytts ut mot gubben höst. Så extra roligt att det fixas och pysslas lite bland trollen tycker jag!

Efter två sena kvällar för denna snart-medelålders-tant avslutas helgen på bästa sätt. Nämligen med min nya, efterlängtade bok och choklad som vi inte orkade äta i går.

Inga kommentarer: