19 september 2015

Många som har hjärtat på rätt plats!

Ojojo! I dag har jag hjälpt till på insamlingen för våra flyktingar. Man får ju tron på mänskligheten tillbaka i dessa SD-tider. Inte nog med den enorma insats som arrangörerna Malin och Anna gjort utan även alla andra människor som ställer upp, volontärar och hjälper till på plats, skänker saker (oj vad mycket saker det kom dit!) och kommer och handlar. Bara i dag samlades 18 000 kr in bara på loppisen. Dessutom stod Röda korset där och sålde olika nödpaket samt att en stor del av det insamlade ska värderas av Röda Korset som sedan skänker värdet. Det är öppet hela dagen i morgon med, Lantvärnsgatan 10 i Karlstad. Öppet mellan 10 och 16 och i morgon sänker de även priset på barnkläderna till 5 och 10 kronor. Det finns högvis att fynda. Själv köpte jag en pepparkaksklänning, några byxor och tröjor i dag. Har du vägarna förbi, passa på att titta in. Själv är jag där mellan 13 och 17 i morgon.

Jag valde att bara vara med halvdagar för att även hinna umgås med min fina familj. Speciellt med tanke på att jag var borta större delen av förra helgen. Så när jag kom hem i dag åt jag en medhavd sushilunch. I strålande, underbar sol! Sedan drog hela familjen till skogs. Där promenerade vi på blöta stigar, besteg berg och tack gode gud att spindelmannen var med oss när det kom stora mamma- och pappamonster. Efter denna ruskiga promenad hann vi städa garaget och John var behjälplig som aldrig förr. Han tvättade cykeln, sopade, bar ut saker och öppnade soptunnan. Jag tror verkligen på att göra vardagliga saker tillsammans med sina barn. John är aldrig så glad som när han får vara med och greja. Hungriga var vi när det var dags för middag. Jag tror vi alla fick mer aptit eftersom vi åt till tonerna av "Bockarna bruse", "Jag vill bo i en svamp" och "Vi ska gå på zoo". Fantastisk dag. I morgon gör vi om den igen!
       

Inga kommentarer: