24 september 2015

Aj äm so isy gåing

Fatta vad roligt det är när jag mailar med vår skolsköterska! Ibland hottar vi upp mailen genom att skriva på svengelska/värmländska. Man får typ läsa mailen högt för att förstå vad den andra skrivit. Så där sitter jag framför min dator i personalrummet och skrattar lite lagom högt för mig själv. Sånt som gör vardagen färggladare. Eller färggladare. Min vardag är så färgstark så jag ibland behöver glasögon! Men ändå! Har man torr humor så har man!

Blev så glad under veckan när man ser att kollegor lagt ut bilder från vår värdegrundsdag på facebook och typ skrivit;" En av de roligaste dagarna på jobbet"! Då känner man att det var värt "slitet". Men jag har ju väldigt bra kollegor också! Det märker jag speciellt nu. Jag tillbringar två dagar på universitetet. Närträff i en kurs jag läser som heter "Nyanländas lärande" och som går ut på att man ska få samverka med andra skolor och sin egen skola för att utveckla sin verksamhet. Inte alla som har kollegor som är så lätta att samarbeta med som vi! Man märker vilket bra klimat vi har på vår skola! Stolt och glad över att få vara en del av Dejeskolan! Nu planerar vi en värdegrundsdag för eleverna i samband med FN-dagen. Hoppas på lika glada miner då kan man ju alltid!

Tar också tag i mitt tränande denna vecka och försöker komma in i tre gånger i veckan igen. Det har varit si och så med det på sistone. Men eftersom jag blir så mycket piggare och gladare när jag tränar regelbundet vill jag inte utsätta min stackars familj för mitt icketränande jag!

Påbörjar också så smått ommålning av vårt tv-rum. Det ska fixas med dörrkarmar och rivas garderober. Jag vill att färgen ska vara ungefär den på bilden nedan. Ett litet projekt!

Inga kommentarer: