14 augusti 2015

Veckan som gått

Jahaja, där var man igång igen med jobb och förskola. Första veckan gjord och det är som man aldrig gjort annat. Jag är den där provocerande typen också som är glad att vara tillbaka på jobbet och inne i rutinerna igen. Jag vet att det är provocerande eftersom jag har sjukt lång semester. Men ja. Så är det i alla fall.

Förutom Johns meltdown i måndags har det bara gått fint på föris. I dag var det stängningsdag och som tur var kunde min pappa rycka in och passa John. Perfekt timing eftersom John fick sitt andra kruppanfall i natt. Han var inte sjuk i dag men lite mer sliten än vanligt. Hoppas ej på upprepning i natt! Otäckt!

Veckan har förflutit kanon. Jag har massa idéer för eleverna och känner mig pepp ända ut i tårna. Speciellt sedan jag åkte till boendet och spenderade en timme med några av dem i torsdags. Så härligt att se och prata med dem igen. Sedan ska jag även få 1 fortbildning via universitetet och 1 seminarie denna termin. Det ska bli himla roligt och förhoppningsvis inspirerande!
Så var det fredag igen och fantastiskt väder! Jag var hemma cirka halv tre och löste av morfadern. Efter en liten fika åkte han hemåt och jag och John passade på att packa badkläder och åka till stranden. Man får passa på att bada när tillfällen bjuds. De har inte varit många denna sommar. Vår lilla tjärn som brukar vara så varm även i relativt dåligt sommarväder var närmare iskall. Trots det doppade jag mig och simmade några simtag. John var mer badkruka än mig eftersom han helst satt på stranden och mös i badrocken. Kanske lika bra det!
Efter badet åkte vi hem och åt kräftor/tacos till kvällsmat. John tittade lite på film innan tröttheten blev för stor. När han somnat åkte jag till skogen och sprang 4 km. 4 km efter 1 kg kräftor! Det måste vara mitt personbästa!

Inga kommentarer: