29 augusti 2015

Utveckling sker

På senaste tiden har vi tyckt att John gjort ett stort utvecklingshopp på flera plan. Men framförallt har han blivit mer harmonisk, gladare, kan ta mer ansvar och så vidare. Han har ju också utvecklat en större uthållighet och kan till min stora glädje promenera med på skogspromenader under flera kilometer. Och han älskar det! När vi skulle ut med dogen på eftermiddagen i dag frågade jag John om han ville gå i skogen eller cykla på gångbanorna. Han valde då att cykla. Jag såg framför mig en ganska kort promenad eftersom det tidigare varit rätt så slitigt att ha John cyklandes på promenader. Han har inte velat att man ska släppa handtaget och större biten av cykelturen får man skjuta på samtidigt som han gärna bromsar. Eller tappar lusten totalt och slutar trampa över huvud taget. Plötsligt händer det dock! I dag fick jag inte ens hålla i handtaget, knappt ens i nerförsbackarna. Och han cyklade före med fart och lust. Så härligt det blev helt plötsligt! Promenaden blev närmare tre kilometer och vi stannade även en längre stund i lekparken. Älskar det aktiva livet med barn!
                                           

Inga kommentarer: