18 augusti 2015

Snörvel


Jo då. Det blev både snor och ludd i skallen. Och i dag som eleverna kom tillbaka efter skolan. Den bästa dagen på hela året för oss lärare! Och det var superduper kul att träffa alla nya och gamla. Se skolan leva upp nu när anledningen till att vi är där äntligen har kommit. Jag hade både nya och gamla att träffa, krama och glädjas åt. Mycket nervöst pirr för de allra nyaste. 

Det var väl först när jag kom hem som orken tog slut helt och fullt. Orkade knappt äta mat utan fick lägga mig i sängen och dåna. Och så tänker man sådär att man måste passa på att vila för att orka jobba några dagar till. Vilket innebär att jag låg där och dånade för mig själv medan jag lyssnade på Calle och John som spelade spel och var ute och lekte. Missade tid med John, som egentligen borde vara det viktigaste att lägga tiden på. I stället blir det ju nu mina elever som jag prioriterade ork för. Slits ständigt mellan dessa höbalar. Jag lilla åsnan.

Dagens roligaste var i alla fall när jag låg och smygåt kokosbollar i sängen och John kom inrusande och jag försökte slänga en kudde över den jag hade kvar på nattduksbordet men glömde att jag hade en i handen också. John bara: "Å får jag den?". Ej läge att säga nej direkt. Väldigt avslöjad. Sedan skrattade jag så John blev generad. Då fick jag berätta att jag smygätit och att han kommit på mig. Att det var därför jag skrattade. Detta återberättades sedan väldigt glatt för pappan. Kanske att även förskolepersonalen får veta om detta busiga som mamman i huset genomförde på en simpel tisdag. Ojojoj!

Inga kommentarer: