23 augusti 2015

Här bara laddas vi, snart exploderar vi

Så sitter man återigen här och har en mycket bra vecka bakom sig och till sist även en fantastisk helg. Ännu en helg som fyllt på energi trots stor trötthet. I fredags slutade jag för första gången klockan 12. Mitt schema ser ut sådär lyxigt just nu. Hämtade John, tog en sväng på bibblan, handlade och så tillbaka till Deje för lite lekparkshäng. Vi mötte upp med Mia, Oliver och Melvin. Trevligt! Tills John började slå Oliver med en spade och den sega mamman fick inse att vi båda nog var lite trötta efter första hela veckan på jobb och förskola. Vi vinkade hej då till våra vänner och hämtade fadern i huset, köpte och åt pizza. Sedan somnade jag inte långt efter John alltså. Vet inte om klockan ens hunnit slå åtta. Totalt väck tills Johnklockan rindge halv åtta dagen efter. Många timmar det!
              
I går, lördag, hade vi en lugn förmiddag då vi åt vår vanliga helgfrukost och tog med pappan till trollskogen. Han har inte varit med tidigare och John tyckte förstås det var himla roligt att få presentera alla troll för honom. Efter det, lunch, och sedan åkte vi ner till Folkets Park där ett gäng företagsamma ungdomar ordnat en festival som de kallade B You. Som det låter var temat att alla är bra och du duger som du är. Där fanns aktiviteter så som rullstolsrally, segway, hopptornshinderbana etc. Informationsstånd från till exempel grupper som sysslar med psykisk ohälsa hos unga var där. Flera föreläsare och musik på kvällen.

Jag var dock där för att lyssna på en föreläsning som hette "Jag är inte dum i huvudet, jag har aspergers syndrom". Föreläsare var Joanna Halvardsson, lite lokalkändis tydligen. Mycket bra, inspirerande och tankeväckande föreläsning. Jag satt där och bara HENNE MÅSTE VI FÅ ATT FÖRELÄSA PÅ VÅR SKOLA. Tur jag är med i värdegrundsgruppen för jag har makten att påverka detta! Som förebild för eleverna tror jag hon är guld och för lärarnas del kan hon nog väcka ett och annat. Jag blev i alla fall väldigt inspirerad av henne!

John och Calle hade roats sig på bästa sätt medan jag lyssnade på Joanna och efter lite kaffe och popcorn åkte vi hem. Hemma roade vi oss med att springa i vattenspridaren och sedan kom min mamma som var kvällens barnvakt eftersom Calle och jag var bjudna på kräftskiva hos Carola och Anders.

Det bästa med att bo på ett litet ställe är att ha gångavstånd när man ska partaja. Vi fick till och med användning för den numera nästan oanvända vagnen. När barnet växt ur den kan vagnen med fördel användas till att transportera kräftor, grillrätter och drycker. Sedan hade vi en fantastiskt rolig kväll och var väl inte hemma förrän bortåt halv 3 - snåret.
                
I morse var det tydligen min tur att gå upp med John efter en fest. LITE trött då men det ordnade sig sedan. Vi hann mycket i dag med. Bland annat har Calle målat några dörrar, vi har klippt gräset, jag och John har plockat både röda och svarta vinbär och gjort saft och gele. Jack fick inge promenad under dagen eftersom vi var så trötta. Dock tror jag han bara njöt av den lugna dagen för han har legat som en platt pannkaka växelvis i solen och skugga och har inte sett ut att lida ett dugg,

Mot kvällningen tog jag dock hund och karta för att leta några Friska Forshaga - pinnar runt Skivtjärn och Visten. Fruktansvärt vacker och njutbar natur där. Två timmar och 7 kilometer senare kom vi hem. Dags att sova och ladda för en ny vecka!
                 
 Hoppas ni också haft en fin helg och att ni får en underbar start på veckan! Godnatt!



Inga kommentarer: