5 augusti 2015

Endorfiner Endorfiner

Sommaren lider mot sitt slut. Både semestermässigt och vädermässigt. Den har på många sätt varit helt fantastisk, dock inte träningsmässigt. Inte för min del även om jag fått en del gratismotion genom att dra kärra med trött fyraåring på Kolmården eller genom att sitta på huk samtidigt som jag målar garageväggen. Nu ska det dock bli andar bullar. Jag vill träna tre till fyra gånger i veckan och om jag inte ska missa för mycket Jompa-tid kan inte all träning ligga inomhus mellan 18 och 19. Jag tänker längdskidor till vintern, om det snöar vill säga. Dock vill jag också bättra på min löpning och mitt flås. Jag är en morgonmänniska och som en vision ser jag hur härligt det skulle vara att jogga två gånger i veckan på morgonen. Får väl se hur härligt det känns när höstmörkret kryper sig på. Det kommer säkerligen vara mycket enklare om jag arbetat upp flåset lite innan det blir mörkt. Dessutom behöver jag bara gå upp en kvart tidigare om Calle tar över väckningen av John. Jag tror också att hela min dag blir piggare om jag orkar med detta. SÅ i går drog jag igång. Bra också att börja ställa in rutinerna och vaknar tidigare innan vi ska upp till förskola och jobb igen tänker jag. Klockan sju var jag därför ute och skuttade i mina rosa träningsskor. Eller drog mig fram är väl närmare sanningen. I cirka tre kilometer. Efteråt känns det sannerligen fantastiskt!
                         
På kvällen drog jag med Jack på mer nya vyer för att leta dessa pinnar. Konstigt nog har jag inte hittat till spåren kring vår Hembygdsgård än trots att jag bott i Forshaga i snart åtta år. Mysigt var det där i alla fall. Fin natur och fina spår. Åtta pinnar rikare har jag snart slagit mitt "rekord" från förra året. Då är det ändå två kartor kvar innan Friska forshaga är över för denna gången. I kväll blir det endorfin och glädjeboozt när jag fortsätter haka på zumban på KMTI några veckor till. Yey!! Måste ju hålla mig i zumba-form inför kommande zumba-båten i september. Längt på den alltså!!

Inga kommentarer: