6 augusti 2015

Bryt ihop. Och kom tillbaka

Jag brukar alltid säga att det är bara att bryta ihop och komma tillbaka. Ett bryt då och då är nog så bra för att bli av med känslor bara de inte blir för långvariga. Dock har John haft mer än ett bryt i dag över småsaker. Som att det var för mycket köttfärssås på hans spagetti. Eller att han inte fick sitta i "den blåa stolen". Om det är kvarvarande baciller, känslighet över förändringar eller att han bara är uttråkad av att vi haft en lugn hemmavecka vet jag inte. Något är lite sidär i alla fall.

Jag lutar lite åt att förklaringen kan vara den senare eftersom han är världens gladaste lärka när vi är ute ur huset. Som att han hade sitt årliga besök hos tandläkaren i dag. Det var ju superkul att sitta på fåglarna utanför och även att prata med tandläkaren trots blyghet.
Innan tandläkarbesöket tog vi oss också en tur ut i trollskogen och John sprang nästan konstant hela tiden medan han letade efter trollen som gömde sig i träd och stubbar. Inte trött alls. Hade han varit lite sjuk kunde man ju tänka sig att han hade vissnat efter en stund men inte då. Stor skillnad var det också på hur han orkade gå mot när vi var där och gick samma runda i vintras. Då fick vi i princip släpa/bära honom runt.
Lite senare på eftermiddagen var vi även ut på en kortare tur i skogen för att rasta hunden. John letar som vanligt upp en pinne som han använder som trollspö. Hela skogen trollade han sedan hem till oss. Så mysigt att han äntligen börjar värma upp för skogen. Själv är jag ju redan ett stort fan!

Nu sover lilla barnet så sött och den ömma modern har hasat sig runt ytterligare tre kilometer i skogen (dessutom i sisuskogens backar så jag känner mig lite extra nöjd) och avrundar kvällen med fenomenalt god krusbärskräm.

Inga kommentarer: