21 juli 2015

Släkten är bäst

Då har min bror med familj varit på besök i några dagar. Vi har utmanat varandra i Singstar, åkt på loppisar, druckit vin i solen, grillat, hoppat studsmatta och mycket mer. Härligast var att ha långa, nattliga samtal med de nästan vuxna syskonbarnen. Till bordet blev vi igår riktigt många med dem fem, oss tre plus min mamma och syster som kom direkt (nästan) från Turkiet. Jag älskar när vi är många samlade och det är anledningen till att vi har ett hus på 240 kvadratmeter.

Just det ja. Vi gjorde en tour till Calles jobb också. Där gick alla all in på trumseten. Jag älskar denna bild. Det lät rätt bra ut också. Jag vet eftersom jag väntade i bilen. 
På morgonen i dag drog familjen tillbaka hem till Stockholm. Efter lunch kom Johns kompis Emma hit helt själv. Det är första gången vi har en sådan lekdate. Det var mysig på så många olika vis. Barnen kändes så stora och de klarade sig riktigt bra, skrattade och hade det allmänt roligt. Det var väldigt lyxigt med sådan underhållning till John också eftersom det inte krävdes någon större insats av oss. Jag satt i soffan och läste en stund, kokade saft och pysslade lite. Väldigt mysigt. Det gör vi om! 

Nu laddar vi om batterierna för imorgon kommer Jack äntligen tillbaka hem till oss efter tre veckor på landet. Saknar honom verklig nu! Dessutom kommer ju svärföräldrarna med så vi ska måla huset medan de sköter markservicen. Veckan ska även innehålla Zumba, ut och äta och både jag och Calle ska på partaj till helgen. 

Inga kommentarer: