11 juli 2015

Nytt för billig penning

De senaste dagarna har vi haft celebert besök av den nyblivna 90-åringen. Min mormor, Johns gammelmormor. Herregud! Önskar jag blir som henne när jag blir gammal. Hon har härjar runt med John nästan hela tiden. Jag vet inte vem som slet ut vem mest egentligen. Mormor har alltid varit en fena på att sy och det var tur att hon var här när vi skulle klä om sitsen på kökssoffan med det lila/rutiga tyget jag köpte. Själva hade vi aldrig fått till hörnen så bra. Vi blev mycket nöjda med resultatet.
                     
Via Blocket hittade vi äntligen ett skåp till vårt sovrum. På loppis. När vi ändå var där fyndade vi väl en del annat samtidigt. Som en grön, stor vas i form av en lustig figur samt en liten glasburk med lock och en annan burk med lila blommor. Orkar inte fota allt.
När vi kommit hem igen kunde jag inte sluta tänka på ett matsalsbord jag sett. Vi bestämde oss för att köpa även det och "slänga ut" vårt gamla. Det här bordet passar mycket bättre in i 60-talsstilen vi har i vardagsrummet/allrummet. Nu måste jag bara sälja det gamla. Och hitta ett alternativ till det vitrinskåp som man kan se i bakgrunden.

John tog sig en sjukdag med feber och feberkräkningar så jag och mormor åkte ut på ytterligare loppisar. Då hittade jag bland annat dessa fina efterrättsskålar.
Och en köksvåg samt vinglas, champagneglas och dricksglas av äldre modell. Och tänk att allt detta, inklusive möbler och hemkörning av dessa inte ens kostat oss 1500 kr. You know why I love loppis!
Annat som händer här hemma just nu, förutom den eviga fönstermålningen, är att garaget blivit grundmålat. Bara med den vita grundfärgen på plats kan man se vilken skillnad det kommer bli på huset! Kan knappt vänta tills alla fönster, garage och trädelarna på huset är klara! Huset kommer glänsa.

3 kommentarer:

livet på myra sa...

Herregud vad du har loppat då!!! Kul med fynd!
Och din mormor är ju värsta pantertanten ju!
Kram

Emma sa...

Ja, det blev en del. Och detta var bara i mitt närområde. Det är ju synd att inte handla när det är så billigt! Kram på dig

Maria Gartman sa...

Vad spännande! Vart var detta? Långgatan i Forshaga?