5 juli 2015

Mini-semester

Vi började en liten minisemester i går när vi åkte till Ludvika för att lämna hunden hos mina svärföräldrar. Där ska han vara i nästan tre veckor eftersom vi kommer åka bort två gånger på resor som han inte kan vara med på. På så vis slipper vi åka fram och tillbaka och hämta honom. Och han har det kanon ute på landet med promenader i skog varje dag. Så skönt att ha denna möjlighet till hundvakt dessutom. 

Well, i dag åkte jag, Calle och John vidare mot Stockholm för firande av min mormor som nåt den aktningsvärda åldern av 90 år. Vi åt på mysig restaurang och avslutade med tårta och kaffe hemma hos min moster. En mycket trevlig dag må jag säga.
Vi hade redan bestämt att vi skulle bo på hotell, unna oss och stanna två extra nätter i Stockholm när vi ändå var här. Så det gör vi nu. Har dessutom ett rum som har två rum med en dragdörr emellan. På så vis kan Calle och jag vara vakna och kolla på tv eller what ever trots att John sover. Rätt skönt. Nu hoppas vi bara att Jompan somnar. Calle lägger honom i detta nu. Jag hör dock inte ett pip så kanske har de somnat båda två! Jag hänger med en bok. Såklart. 


Inga kommentarer: