3 juli 2015

Hett!


Liksom förra året kom juli med extrem hetta! Inga mellanting här inte! Nej då! Pang på bara med 30 grader. Tur att det finns vatten att lägga sig i åtminstone. På förmiddagen cyklade vi ner till marknaden som var i stan. John hade 50 kr i sin plånbok som han fick handla vad han ville för. Vi mötte upp kompis Lova med familj. Barnen hoppade hoppborg, fiskade fiskdamm och sprang vägen fram på den avspärrade bilvägen. John verkade tycka att just detta att man fick gå helt fridfullt på vägen där bilarna annars kör var extra spännande! Det enda ungen sedan ville ha var en av de stora, platta polkagrisklubborna. Ingen enda leksak. Så det fick han! Eftermiddagen spenderade vi som sagt i vattnet på skivtjärn. Trots att jag är väldigt noga att smörja in John så glömmer jag lätt mig själv. Ajaja, min stackars axlar nu alltså!


På kvällen, efter läggningen, var det så himla skönt att krypa ut på altanen med min bok och ett glas vin. Några moln hade drivit in och vinden svalkade mina brännande axlar. Så mycket sommarfeeling! Nu ska jag lägga mig i sängen, med alla fönster öppna och bara ett tunt lakan till täcke, och läsa en riktigt fenomenal bok! I morgon åker vi på vår första lilla tur den här sommaren. Ser fram emot det väldigt mycket!

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Här försvann också täcket. Det är nog första gången ever tror jag som jag bara ligger med själva påslakanet. Men när vi köpte nya sängar så köpte vi en tunn bäddmadrass som ska skydda den stora och den blir man så varm av. Så den plockade vi också bort igår. Och fönster öppet på båda sidorna så det luftade ordentligt. Funkar det för er att ha öppet eller har ni mycket mygg? Ja,jag gillar ju värmen och tar gärna att det är varmt på kvällarna men igår hade jag också ruskig huvudvärk så då va det inte så kul. E n kompis till mig brukar ta vätske-ersättning när det är så varmt,just för att slippa dricka hela tiden. Det ska nog jag prova för jag är dålig på att dricka. Och har svårt att dricka utan att jag är törstig.
Kram

Emma sa...

Vi har öppet och vi har mycket mygg. Ska köpa myggnät dock. Snart. Vårt hus är väldigt tätt och varmt också så det bidrar till att det är så olidligt! Om man kunde ha korsdrag vore ljuvligt!

Calle dricker ofta vätskeersättning. Funkar bra! :) kram