2 juni 2015

Upplopp

Det är sista sträckan nu. Både på terminen och på den här bloggutmaningen. I morgonen sätts betygen (har turen att slippa eftersom jag jobbar med de nyaste nya) och sedan är det bara downhill mot sommarlovet. Och gud vad vimsig jag är nu. Höll på att ställ kaffe-pannan i frysen i morse när den skulle laddas. Vimsade runt på lektionerna. Det är ungefär där jag är på jobbet just nu. Vimsig som får eller irriterad. Superpedagogen liksom. Orkar inte hålla den där pedagogiska fasaden hela dagen mot tonåringar med sommarlovskänslor. För även de som inga betyg får känner av att sommarlovet är nära. Jag är trött, de är trötta. Och vi är trötta på varandra. Vi umgås ju ändå hela dagarna, fem dagar i veckan. Jag träffar mina elever fler timmar per dag än vad jag träffar min egen son. Jag älskar dem dock och lovar komma tillbaka med nya energi och lust i augusti. För dem! 

Och den här bloggutmaningen. Vilken uppförsbacke det är nu. Jag har bestämt mig för att hålla ut de sista fem dagarna men förbered er på icke-intressant läsning. Har du svårt att sova! Ja, det är då du ska läsa just nu. Och vem bryr sig egentligen om hundra år!?

3 kommentarer:

livet på myra sa...

Neej,jag tycker att du alltid ska blogga varje dag!! Dagens höjdpunkt :)
Kram

Maria Gartman sa...

Håller med föregående talare, inte sluta nu! Heja heja!

Emma sa...

Gulliga ni är då! Klart jag inte ska sluta men ibland hoppar jag nog över en dag eller två. Gött att veta att jag har mina fanns med mig iaf. :) Puss puss