24 juni 2015

Tror du jag är född i farstun eller???

Jag måste uppdatera mitt inlägg om de olika storlekarna hos Lindex. Jag har haft lite mailkontakt med kundservice som jag anser överhuvudtaget inte bemöter problemet

Emma E Boman, 22 juni 22:13:
Hej! Igår skulle jag handla underkläder till mitt barn i en av era Karlstad-butiker. insåg då att en trosa i storlek 122 är lika stor som en kalsong i storlek 86/92. Hur i hela friden tänker ni kring det! För mig känns det mycket underligt. Är en flicka med storlek 122 mindre än en pojke med storlek 86/92. Den flickan måste ju ha en väldigt sen tillväxtkurva. Min son skulle inte kunna ha någon av dessa underkläder och han drar vanligtvis 104/110. Helt oförståeligt för mig!


Sofia at Lindex Customer Service, 23 juni 11:42:
Hej Emma och tack för ditt mail!
Vi har ett brett sortiment och vill att alla barn skall hitta något som de tycker om och som passar hos Lindex. Vi skiljer på storlek och passform. Två plagg i samma storlek kan därför skilja sig åt beroende på att plaggen skall ha olika passform och stuk. (Missade hon att det handlade om HELT olika storlekar??). Detta kan gälla plagg i samma storlek inom både flick- och pojkavdelningen. Det är därför viktigt att plaggen provas så att man köper önskad passform och rätt storlek för barnet.
Men det händer ibland att ett plagg blir felmärkt eller felsytt. Om man ser stora skillnader på plagg i butik kan det därför vara bra att kontakta butikspersonalen så att de får kolla närmare på plaggen och vid behov vidta åtgärder (där kom du undan enkelt!).
Önskar dig en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar 
Sofia
Lindex Kundservice

Emma E Boman, 23 juni 17:45:
Jag förstår inte hur man kan försvara en sådan stor skillnad. Och varför är det olika passform på underkläder förstår jag inte alls. Varför är det alltid olika passform mellan kille- och tjejavdelningen men ej inom avdelningen? Flickor och pojkar i den ålder har inte olika kroppar. Överlag är era kläder på tjejsidan smalare, trängre och mindre lekbara. Jag köper ofta från båda sidorna till samma barn så jag vet.

Sofia at Lindex Customer Service, 24 juni 09:34:
Hej igen,
Som sagt händer det ibland att ett plagg blir felmärkt eller fel sytt. Då jag inte har några artikelnummer på plaggen som du jämför kan jag inte kolla upp skillnaderna men du får gärna återkomma med artikelnummer till mig så att vi kan kolla närmare på detta.
Två plagg i samma storlek kan skilja sig åt beroende på att plaggen skall ha olika passform och stuk. Detta kan gälla plagg i samma storlek inom både flick- och pojkavdelningen (Återigen! Gick det henne helt förbi att det INTE handlade om samma storlek?)
Med vänliga hälsningar 
Sofia
Lindex Kundservice
**********************************************************************************************************
Ärligt talat tycker jag inte ens att människan bemöter min förfrågan. Hon pratar om passformer i samma storlek medan jag hänvisar till två plagg där storlekarna var avsedda för helt olika åldersgrupper men där de var precis lika stora vid en jämförelse. Jag känner en stark lust att smyga runt i butikerna, ta med en kamera och fota skillnaderna. Tänker nog göra det faktiskt!

2 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Rädd för att Lindex har ett standardsvar på den här frågan... Lär ju inte vara första gången någon hör av sig i ämnet med tanke på deras utbud. Men håller med, hon missar helt poängen! :(

Emma sa...

Ja usch vad trist! I nästa mail skriver hon att hon "aldrig sagt något om samma plagg" och att jag ska leta fram artikelns på varorna så hon kan kolla. Varför ens svara mig?!