18 juni 2015

Skön känsla


Denna första dagen på semestern har väl regnat bort kan man säga. Jag har fokuserat på att städa ett eftersatt hus. Midsommarafton och allt som det är i morgon. Det var längesedan det var så grundligt städat här och det är verkligen skönt att starta semestern med den känslan. John har hjälpt till så gott han kan men eftersom jag lånat hem en I-pad från jobbet, något vi vanligtvis inte har här hemma, så tyckte jag inte det gjorde något om han fick ägna rätt mycket tid åt den en enda dag. Kan nog vara skönt för honom också att få ta det lugnt efter en lång termin.

I mina pallkragar börjar det gro så smått. Varje kväll vaktar jag dem mer och mer nitiskt från sniglarna. Vi har ju som bekant köpt snigelkanter men de minsta sniglarna kommer in ändå. Flera kvällar nu har jag samlat in en liten hink som jag hällt kokade vatten på. I går gick jag runt med hacka för att ta de större. Gillar det verkligen inte men i kampen om mina grödor så förlorar tyvärr sniglarna.
                   

Inga kommentarer: