12 juni 2015

Skolavslutning del 2

Så var det slut på skolåret för alla elever på vår skola. Som vanligt slutade det med fina sånger från eleverna (vår elev rappade Eminem igen, jag typ helt rörd med tårar i ögonen), tal och årets skönsång från oss lärare. Det sista en egen version på "Inga mera selfies" eller vad den nu heter i folkmun. Måste säg att vår version rockar fetare och hade troligtvis vunnit mello. Alla seglade i alla fall in i sommarlovet mer eller mindre nöjda. Man ska minnas att den långa frånvaron inte alls är positivt för alla och kan vara ganska isolerande för en del.

Varmt var det i alla fall eftersom, jag har sagt det förut, det inte finns något "lagom" i det här landet. Det var smällkallt förra veckan, i dag feberhett. Men vem är jag att klaga. Jag åkte förbi affärn för att inhandla lite gotte i form av melon, jordgubbar mm. Sedan hämtade jag en glad John extra tidigt och drog till vårt kära abborrtjärn. John prövade på årets första dopp som innebar att vi gick i till fotknölarna. Det var inte särskilt varmt så vi nöjde oss med att kasta kottar i vattnet, laga grässoppa i Johns hink och ligga och mysa under handduken. Och smacka i oss allt ätbart som var med såklart!
På eftermiddagen kom Johns farmor och farfar. De har inte träffats på ovanligt lång tid nu eftersom de varit i Kanada och hälsat på Johns faster som bor där. Vi grillade på kvällen och hade det allmänt skönt. Fortsatte att sitta ute tills mygg och knott drev in oss för 20 minuter sedan. Nu kallar sängen så det är väl bästa att lyda. Fin dag och hoppas på en riktigt kanonhelg innan jag ska jobba lite till. Sedan är det vår tur att segla in i semester och sommarlov!


Inga kommentarer: