15 juni 2015

Semesterplaner


Bara två dagar kvar att jobba nu! Vi har väl två semestrar planerade kan man säga. Inte nog med att vi åker till Kolmården i juli utan i dag bokade vi hotellövernattning i Sollentuna, Stockholm 5 - 7 juil också. Vi ska dit för att fira mormor som fyller 90 år. Lika bra att passa på och göra en minisemester av det så vi stannar lite längre. Vi ska väl hitta på något kul de övriga dagarna. Förutom att bada i hotellets pool känns ju Gröna Lund rätt så lockande. Någon som har ett annat tips på bra barnaktivitet i Stockholm?
                   
                      Vi ska bo på Scandic Star. Verkar både billig och bra!

4 kommentarer:

livet på myra sa...

Junibacken tycker jag va ganska mysigt. Nu gillar inte jag Jan lööf så mycket det va det ju en del med när vi va där,men nästan värt att gå dit bara för sagotåget! Skansen ju mysigt med! Och där kan man ju lätt tillbringa en hel dag med att gå runt.
Kram

Emma sa...

Junibacken har vi tänkt spara lite eftersom John inte är ett dugg intresserad av Astrid Lindgrens karaktärer. Skansen blir det nog också nästa år eftersom vi ska till Kolmården senare i sommar. Orkar nog inte med att titta på djur två gånger. Vore roligt med något lite sådär okänt resmål. Dock har vi nog siktat in oss på Grönan nu. :- Tack för tips!

Krams

livet på myra sa...

Ja iof är ju sagotåget mest al annars tyckte jag inte det va så mycket för övrigt utan Jan lööf och pettson. Men bättre att spara på det. :) just det,då kan det bli lite mycket djur om ni ska till Kolmården också. Grönan tyckte jag hade bra barnkaruseller plus att många typ alla va gratis! Och pettson huset på Grönan får ni inte missa då!!
Kram

Emma sa...

Jag tyckte också de verkade ha en hel del. Så kan en annan unna sig lite vuxensaker också. :) vill gärna göra spökhuset jag! :)