8 juni 2015

Om att se sin närmiljö

Motion, frisk luft, utmaning. Allt det kan man ju säga är saker som gör att det är bra och roligt att hålla på och leta pinnar i skogen under Friska Forshaga. En sak som är fantastisk är att man får uppleva miljöer nära som man annars aldrig skulle ha besökt. Kanske. I dag tog Jack och jag oss ut på kvällspromenad till Dömle, 1 - 1,5 mil hemifrån, där vi letade pinnar från senaste kartsläppet. Mer somrig miljö får man leta efter eftersom vi befann oss mitt på landet. Jag blev nästan lite nostalgisk eftersom jag är uppväxt på grusvägar med blommande hundkex och lupiner i dikeskanten när man knallade till skolbussen eller glassbilen. Eller postlådan för den delen. Så. Himla. Fint. 
               
Och det mina vänner var inlägg nummer hundra i blogg 100 -utmaningen! Tjihooooo!!

2 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Grymt bra jobbat!! Jag är sjukt imponerad! :) Själv kom jag inte ens i närheten den här omgången... Applåder till dig!

Emma sa...

Tack tack! Trodde knappt jag skulle klara det! Men nu så...i mål kom jag! :-)