9 juni 2015

Om att blogga i 100 dagar

Jag är väldigt nöjd med min bedrift att blogga VARJE dag i 100 dagar. Det är inte alltid superlätt och det är inte alltid roligt men det har gått och för det mesta har jag ändå fått ihop ett helt inlägg. Kanske, troligtvis kommer detta att leda till att jag bloggar oftare även i fortsättningen. Jag är ju ändå inne i ett flow nu och det är ju så roligt att spara sina minnen!

En liten tillbakablick:
Vi började i mars och redan då letade vi vårtecken. Jag funderade över kvinnors underläge på Internationalla kvinnodagen. Och sedan förundrades jag över hur duktiga teckenspråksgestaltare är. Jag åkte även till Stockholm och tittade på Katy Perry i Globen samt började älska henne på riktigt! I pressen florerade en del mer eller mindre dumma aprilskämt. Det blev påsk och påsklov. Påsken firade vi med goda vänner och min mamma. Jag var påskkärring och John var en påskko. Min lillasyster fyllde 30 (!) och vi firade med släkten i Stockholm. I slutet på april började jag en kurs med Jack som heter Om Vem är min hund?. Mycket intressant och lärorik!

Jag började försöka få HELA familjen att äta mer vegomat. Jobbar fortfarande på det. Sedan åkte jag och lillasyster och bodde över på Yasuragi spa en natt. Underbart och himmelskt var det! I maj ägnade vi en helg åt att riva vår altan för att ge plats åt en ny. I år sprang jag vårruset, hela vägen sprang jag. Fortfarande grymt nöjd över det! Fast man undrar ju hur arrangörerna tänkte när de la ner saker i gottepåsen man fick vid målgång. Till slut har vårt barn också börjat uppmärksamma att det finns flickor och pojkar. Ångest på den!

Det har varit för det mesta bra dagar. Ibland känns det som så mycket hinner hända. Ibland ingenting alls. Om ytterligare 100 dagar har vi nästan höst igen. Undrar vad som kommer att ha hänt oss tills dess?

Inga kommentarer: