21 juni 2015

Mormor och moster på besök

De senaste dagarna har det börjat känns i kroppen att det är semester. Lugnet infinner sig och man börjar få tid för andra saker än att jobba och få vardagen att gå ihop. Så skönt! Min mamma och syster har varit och hälsat på. John är helt överlycklig och vill bara leka med dem hela tiden. Man får hitta på något annat för honom så man själv får en syl i vädret. Som att blåsa såpbubblor till exempel.
                                                      

 Jag fick några flipflops av mamma. Dem fick jag inte behålla länge innan någon annan snodde dem.
I dag planerade vi att göra en utflykt men när det började åska och regna bestämde vi oss för att det fick bli picknick på vardagsrumsgolvet istället. John uppskattade det faktiskt mer än vad det ser ut på bilden. Banankakan bakade jag på förmiddagen med hjälp av Leila Lindholm. Eller, hennes recept. Något av det bästa banankakerecept jag provat faktiskt!
Leilas recept är även rabarbersaften som jag också kokade till vår utflykt. Supergott och superenkelt var det! Extra plus att John gillade den med. Annars är inte det självklart att han alltid gillar det som bakas och lagas här hemma! På kvällen skjutsade jag lillasyster till tåget och passade på att köpa nya badkläder till både mig och John. Förhoppningsvis får vi inviga dem i morgon. Dock i tempererad pool utomhus.


Inga kommentarer: