26 juni 2015

Jag älskar lekparker

Om inte John och jag gör något nästan varje dag blir jag en mycket dålig mamma. John vägrar i princip att leka/göra något själv vilket innebär att han vill ha min fulla uppmärksamhet hela tiden. Till slut orkar jag bara inte utan det blir tjafs. För att undvika det måste vi ut! Lekparker är ju fenomenala för detta ändamål. Att gå till en lekpark behöver inte alltid betyda så stort projekt. Eller så kan man åka till lekparkernas lekpark - Rottnerosparken i Sunne. Vi var där med fina vänner igår och hade det jättetrevligt! Förutom alla klätterställningar, rutschkanor och studsbollar är repbåten en spännande åktur för både stora som små! 
                       
Denna fredag skulle vi däremot ha en lugn dag själva (en i veckan tycker jag nog vi bör ta trots allt). Mestadels för att huset behöver en uppfräschning med jämna mellanrum. Dock behöver hunden promenad och för att vidga vyerna försöker vi åka till en ny "plats" varje dag. Med ny plats menas en som inte är direkt utanför vår dörr. Vi tog oss ända till Skived i dag och eftersom det ligger på andra sidan "stan" blir det sällan att jag är där. Så ganska kul att gå och titta på nya hus. John tyckte det var extra spännande att asfalten var uppbruten stora sträckor samt att några karlar stod och la ny. Vi stannade i lekparken med lektåget och det kom till och med några barn med sin farfar som Jack kunde skälla på. En trevlig stund som höll hos på rätt sida om humöret större delen av dagen.

Inga kommentarer: