4 juni 2015

Humör som går upp och ner med solen.

Mitt humör har verkligen vänt i dag. Från att vara fruktansvärt lättirriterad och grinig är jag glad som en lärka och alla är underbara. Jag vet att jag är väderberoende i mitt humör. Men att sol och nästan 20 grader varmt skulle göra så mycket för mig är ju helt sjukt! Det känns också som sommarlovet är här och de flesta krav är borta nu. Downhill resten av vägen nu. Betygen är satta, alla börjar slappna av. Vår grupp tittade på film halva dagen och joinade resten av skolan för cykeltävling resterande halva. Därefter hade jag ett bra samtal med elever och föräldrar, jobbade undan det sista och åkte och hämtade John.
                                 
Jag kände till och med av ett visst firarhumör så vi körde tacos/hämtamat från nya kinarestaurangen samt glass och choklad till efterrätt. Tog mig till och med ett glas vin såhär på en torsdag. Överraskades över hur god maten var (Kina) eftersom jag alltid tycker det som väldigt lättsamt kallas "kinamat" brukar vara ganska dålig och ej vällagad mat. Vill ni äta något annat? Kom till Forshaga!
Eftersom solen sken på altanen tog vi efterrätten ute. Sedan ville John gå ner och leka sin nyaste favvolek som han kallar för "Kom och köp". Den går ut på att vi har en affär och ett hem. John står i affären och ropar "kom och köp". Jag går från mitt hem med en liten röd hund i koppel för att handla. Den här gången involverades även dockan som vi matade och vårdade. Tillsammans. Jag är så himla glad över denna nya rollek eftersom jag var till döden trött på att leka med bilar. Detta uppskattar jag istället.

John somnade lätt som en plätt och jag tog en ljuvlig kvällspromenad med Jack i kvällssolen. Dagens minus dock. Små mördarsniglar har tagit sig över snigelkanten i mina pallkragar och käket hälften av det som börjat växa där. Jag blir galen. Snar tar jag till salt alltså!!

Inga kommentarer: