23 maj 2015

Zumba-lycka än en gång!

Det är nästan som att maj inte kan bestämma sig för om den ska bryta ut i underbart sommarväder eller hänga kvar i grått, kallt höstplask. Lite varannan dag just nu men då njuter man desto mer när solen väl behagar visa sig. Vi är ju ändå inne i en av de bästa tiderna på året just nu. Allt är skirt och nytt och det blommar och växer precis överallt. Jag har tre fantastiska äppelträd som jag njuter av så mycket jag kan nu.
           
För övrig hade vi årets sommarfest med jobbet i går kväll. Mat och dans och fina kollegor. Vi var några som började hemma hos mig där vi värmde upp med singstar. Sedan var jag hemma klockan ett efter en mycket rolig kväll. I morse kände jag mig tio år äldre men det var bara att vila, återfukta, äta för klockan ett var det dags för magisk zumba igen. Denna gång med fantastiska Amina och hennes magdansande mamma. Magdans är ursvårt men roligt. Zumba är energi och lycka. Två och en halv timme höll vi på. Hemma igen var jag skapligt död. Lycklig men väldigt, väldigt trött! Fy fabian vad jag längtar till zumba-kryssningen i september!!!

Kvällen var underbar så vi passade på att inviga vår nya altan med årets första ordentliga grillning. Jag kan ana hur den här sommaren kommer att bli. Och den kan inte bli annat än fantastisk! Nu ska jag göra mitt bästa för att försöka hålla ögonen öppna till att ESC startar. Aldrig att jag kommer orka till ett dock. Vad gör väl det. Den som vinner den vinner med eller utan mig!

Inga kommentarer: