12 maj 2015

Vet ni vad?

I mitt klassrum finns 10 hjältar. På riktigt. 10 hjältar. Varenda en av dem borde sättas på en pidestal. Hyllas. Få gå längst en gata där folk hurrar, kastar konfetti och applåderar. Ropar deras namn. Varenda en av dem borde få sin innersta önskan uppfylld. Vet ni vad. I mitt klassrum finns 10 små hjältar som folk som SD inte tycker borde få finnas här. Eller alls. I stället borde man intervjua mina hjältar. Ge dem allt de önskar sig. Vet ni vad. Om du bytte plats med dem för bara en endaste dag. Då vore du kanske mer ödmjuk. Du SD:are. Om du bytte plats med en av mina hjältar. Om så bara för en dag. Då vore du död. Men mina hjältar. De kämpar. De sliter. De genomför stordåd varje dag. Följ en av dem runt för bara en dag. Då skulle då också häpna och inte tro dina ögon. Då vore du också ett fan. Vet du vad. Det är vi som är lyckligt lottade. För de valde oss. Sverige. Vi borde vara riktigt riktigt tacksamma. För det är inte alla som får chansen att leva nära 10 små hjältar. Varje dag.

Inga kommentarer: