27 maj 2015

Trötta

Det är ju bara tungt nu. Slutet på terminen. Bara några veckor kvar och energin är inte på topp direkt. John satt innanför grinden på förskolan i dag och väntade på mig sa han. Lite lagom trött och butter. Gounge. Han behöver också ledigt. Tror till och med hunden kände av snart-semester-tröttheten idag. Det är lätt att fastna i något slags energilöst grinträsk, speciellt om dagen varit lite extra tung på jobbet. "Jag orkar inte. Jag vill inte." Som någon slag grinig jättebebis. Jag måste hitta sådant nu som lyfter mig och ger mig det där lilla extra för att visa mitt (näst)bästa jag hela vägen ut. Hänger rätt mycket i soffan med gosfejset för tillfället. Inte vet jag om det ger mer energi men mysigt är det.
                            
Eller så vardagslyxar man till det och goungen får känna sig lite busig när man äter glass och tittar på film i sängen. Annars. Jag kämpar verkligen. Det gör jag!

Inga kommentarer: