17 maj 2015

Stannar hemma ett tag nu

Då var vi hemma igen efter kalasande i Stockholm. Den här våren har jag varit i Stockholm inte mindre än 5 gånger! Det fyller nästan den vanliga kvoten för två år. Det har varit mycket roligt men nu tror jag att vi ska stanna hemma ett tag. Vi har mycket att greja med här hemma och för övrigt är ju jag en riktig lantlolla. I natt, precis som när jag sov hos min syster, har jag svårt att sova på grund av alla ljud runt omkring mig. Det stör och jag längtar till tystnaden vi har här hemma. Jag sover fruktansvärt dåligt. Då bor ändå ingen av mina syskon mitt i smeten utan i helt vanliga bostadsområden. Ljuden är ändå många fler. Hos min bror åkte det  till exempel bilar förbi hela tiden fast klockan var två på natten. Och det är ju skönt att man bor där man trivs bäst.

På eftermiddagen klev jag ur bilen utan ork och med huvudvärk men jag bestämde mig för att direkt ge mig ut i skogen med Jack. Trots regn och att det var plaskblött i skogen letade vi fram fem Friska Forshaga-pinnar. Lukterna i skogen var ljuvliga och när jag kom hem var huvudvärken borta och jag hade mycket mer energi. Den energin resulterade i ett mindre städrejs så nu är det även fint här hemma inför veckans vedermödor. Summa sumarum, jag behöver skogen.

Inga kommentarer: