5 maj 2015

Regnig kurs

Då har jag och Jack kommit fram till sista kurstillfället i "Vem är min hund?". I kväll skulle vi träna på vår bestämmande roll och fick göra detta genom att försöka få hunden att inte gå fram till 3 roliga saker i form av leksaker eller godis. Jag kan säga att det var betydligt lättare för mig med min snart-åttaåring än de andra som mest hade unghundar på ett och två år. Det som är det mest fantastiska med hundkurser är att man lär sig massor bara genom att titta på andras hundar. Jack är ganska "vek" och svarar snabbt på ett någorlunda bestämt "nej" men man vet ju aldrig vad man behöver veta för framtiden. Tråkigt att det regnade som en galning precis hela tiden vi stod där ute. Och blåste! Ärligt talat är det bara hundmänniskor som ens funderar på att vara ute i dylikt väder!!
Summa sumarum av den här kursen: Man blir aldrig fullärd och jag har fått med mig massor! Även tips på hur vi kan få till en bättre rallylydnad. Jag är så nöjd och glad! Nu är det bara att jobba på! 

Inga kommentarer: