30 maj 2015

Ofrivillig ineffektiv

Regn, regn, regn. Visst fortsätter det. Här i byn hade vi ett årligt jippo som kallas för festliga forshaga under dagen i dag. Det händer massor av saker, affärerna är öppet längre osv. Det roligaste enligt mig är bakluckeloppisen på Folkets park. Inte denna gång dock. Vi tog oss väl dit trots regnet men där fanns endast en handfull säljare. Tror att fler droppade in eftersom men ärligt talat, har man sagt att det börjar tio då får man väl ta mig tusan vara där tio också. Come rain or sun. Så vi tog oss vidare till Röda Korsets loppis istället. Där blev jag glad i plastbantarsjälen när vi hittade ett halvlitersmått i porslin. Jag har länge letat efter ett som ej är i plast. Köpte även några kakformer och ett litet rostfritt kärl. Dessutom fick John arken i träupplaga. Allt för 70 riksdaler. Like på den. Alla leksaker jag ser som inte är plast håvar jag in. De är sällsynta och därför ack så värdefulla. Kan man byta mot någon annan giftig sak här hemma. 
               
Vi försökte väl roa oss i centrum en stund trots skyfallet och John fick en guldpeng av pippi, en ballong och jag köpte senaste kartsläppet i friska forshaga. Större delen av hopptornet var dock utan tak och klassblött och när Johns stövel började läcka så gav vi upp och åkte hem. Trist faktiskt. Jag är ett ganska stort fan av när man försöker få småbyarna att leva upp genom dyliga arrangemang. Så tråkigt när vädret inte tajmar alls. Det händer ju ändå inte så fruktansvärt mycket här i byn.

Köpte med några jordgubbar hem för att få någon slag sommarsmak och när vi åt pannkakor till lunch var de gudomliga istället för sylten. Tyckte jag alltså. John körde på som vanligt men förvånade genom att ta grädde till vilket han avskytt fram till nu (OBS! Anteckna nu intresseklubben!!). Vid två åkte Calle och spelade. John och jag hamnade i soffan och större delen av eftermiddagen ägnades åt att läsa böcker och se på film. Hunden har knappt varit ute och trots att någon sådan dag då man inte kan göra annat än hänga är skön ibland kryper det av leda i mig nu på kvällen. Projekten står där ute och kommer ingenstans, skogen har jag inte alls besökt och nosen har knappt varit utanför dörren. Kan ju inte smita ut med hunden när John sover heller eftersom vi är själva hemma.

Tyckte också John hade ganska dålig aptit under dagen samt var lite varm mot kvällningen. Tempen visade inte mer än 37.6 men det var nog ändå skönt för honom att vila en hel dag. En dag funkar men i morgon är det vi som ska in till stan för att inhandla ny regnoutfit till John. Köper något riktigt ordentligt för jag gissar att den kommer behövas den här sommaren.

Inga kommentarer: