9 maj 2015

Loppis och benvärk

Äntligen börjar loppisarna dra igång på allvar. På förmiddagen besökte vi inte mindre än två stycken och med detsamma hittade John en brandbil för en tjuga och jag ett "fem myror är fler än fyra elefanter"-spel för detsamma. Calle och jag föll för samma byrå. Nästa loppis blev John en lyftkran rikare och vi alla tre små ramar. Ramar som jag först tänkte ha i Johns rum men nu tror jag faktiskt de ska få hänga över byrån som har fått en plats i hallen uppe. Jag är ju färgälskare. Byrån passar ypperligt med övriga möbler i allrummet och hallen.
                                         
John var sedan riktigt medgörlig resten av dagen så vi hann arbeta med att få ner altanen i några timmar. Efter fyra fick vi helt enkelt ge upp för att hela kroppen började värka. Härlig gratisträning! I morgon hoppas vi att värken lagt sig lite för då kör vi ett sista ryck. Jag börjar längta rätt allvarligt till att det hela ska vara klart.

Inga kommentarer: