19 maj 2015

Kalla dagar

Fy vad rysligt kallt det är ute nu. På förskolan behöver barnen fortfarande ha vantar på sig när de är ute och leker. På kvällspromenaderna har jag dubbla jackor men fryser ändå. Man börjar ju fundera på var den här sommaren ska bära hän. Dock ska vi väl inte kasta in handduken ännu. Jag hoppas än på många fina sommardagar och kvällar. Speciellt nu när altangolvet är färdigt. Jag känner verkligen hur mycket tid vi kommer tillbringa där bara vädret tillåter!

Än är det dock lite kvar att göra innan altanen är färdig på riktigt. Det ska byggas en kjol ner mot vägen eftersom det blir ett krypin i backen. Dessutom ska det även byggas ett räcka ner mot vägen eftersom det är ganska högt på den sidan. På vänster sida i bild ska vi ha något slags insynsskydd samt något som skärmar av alla saker som måste vara där. Såsom vattenslang och grill. Dessutom ska det bruna kring fönster och dörr målas svart under sommaren och förhoppningsvis ska vi även få upp pergolan som kan ge lite solskydd. Om nu solen behagar visa sig. Annars blir det väl regn och vindskydd då.

Jag börjar bli verkligt redo för sommarlovet. Jag har knappt en gnutta energi kvar att ge. Jag är dödstrött trots att det bara är tisdag. Både jag och eleverna behöver en välförtjänt paus och återhämtning. Så med det sagt går jag och hoppar i säng. Trots att klockan bara är halv nio och det är superfint väder ute. Kan inte hjälpa det, den där sängen ropar verkligen högt på mig alltså!

Inga kommentarer: