24 maj 2015

Familjedag

Eftersom jag tycker att jag varit borta så mycket de senaste tre dagarna (vårrus, sommarfest, zumba) och det även märks på Johns grad av mammighet så hade vi en riktig familjedag i dag i stället. Vi vaknade ganska sent allesammans (åtta är definitivt sent för en småbarnfamilj) och åt frukost. Efter det åkte vi till Sunne för att få lunch hos min mamma. Vi bestämde oss för att ta dagens promenad på nytt ställe och tänkte därför genomföra det någonstans i Sunne. John ville åka "direkt till sin mormor" och det fick han såklart! Han var världens gladaste och spralligaste i bilen på vägen dit och sjöng "Sjörövarfabbe" och "Wheels on the bus" det högsta han kunde. Så himla härligt! Så släppte vi av John hos mormor och tog oss själva till skogen för en skön promenad tillsammans. En promenad där vi fick prata till punkt utan att någon avbryter. Händer liksom aldrig då familjens babbelkvarn är närvarande.
                              
Vi stannade några timmar men fixet hemma kallade så runt två åkte vi hem. Jag klippte gräset och Calle försökte bygga en ny sandlåda eftersom den gamla demolerats av altanen. John varvade med att "hjälpa" mig eller Calle. Det vill säga klippa med sin lilla gräsklippare eller såga, spika, mäta med sina grejer. I sånt här pyssel är John aktiverad och kan vara med i flera timmar utan tjafs. Det är typ enklare att låta honom var med i fix än att bara vara hemma utan att göra något speciellt. Lite smått fantastiskt!
Å! Varför går helgerna alltid alldeles för fort? Meeen...nu är det inte långt till sommarlov alltså! Längtar faktiskt.


Inga kommentarer: