20 maj 2015

Aket och sandkakor

När vi kom hem i dag och såg det nästan-färdiga-staketet och den halv-klara kjolen ropade både jag och Calle till. För detta blir verkligen pricken över i på vår nya altan. Också John tyckte att vi hade fått ett väldigt fint "aket". Inte lätt att säga flera konsonanter på en gång! Men oj vad jag kan se mig själv sittandes med en morgonkaffe där, precis innanför staketet, flertalet sommarmornar framöver. Hoppas jag i alla fall!
                                  
Vi hade köpt med oss pizza till kvällsmat eftersom John redan i morse önskade "pizza från pizzerian" till kvällen. Jag kommer att vara borta både torsdag (vårruset) och fredag (sommarfest) kväll så det fick väl bli lillfredag här hos oss ikväll. Gränsen gick dock när John också ville ha godis. Någon måtta och allt det där. Kvällen blev fantastiskt och solig så när Calle åkte för att repa gick jag och John ut och fikade melon (nästan bättre än godis) och lekte i det som finns kvar av sandlådan (ska flyttas till nytt ställe inom kort är det tänkt). Vi byggde slott och vägar och gjorde sandkakor och sandglass. Vi hade det riktigt mysigt innan det var dags för pyjamas och tandborstning.
För andra kvällen i rad befinner jag mig i sängen innan klockan är nio. Laddar väl för vårruset i morgon eller något. Håll tummarna för även kvällen i morgon blir en fin en!

Inga kommentarer: