28 april 2015

Tänker om då

Har just kommit hem från fjärde och näst sista kurstillfället på "Vem är min hund?". Vi skulle träna samarbete med hunden och gjorde det med hjälp av rallylydnads-skyltar. Jack blev överlycklig över att äntligen få göra något kul på den här kursen som till mångt och mycket är rätt teoretisk. På så sätt fick jag chans att fråga varför Jack vägrar utföra vissa skyltar utan godis. Det enkla och vad som kändes som det rätta svaret löd, han kan inte momentet. Med godis som vägvisare går det fint. Utan fattar han nada. Jag har fortfarande inte fattat hur mycket Jack måste nöta för att lära sig ett nytt moment. Jag är fortfarande väldigt van vid Kenneth som var världens mest lättlärda och som lärde sig det mesta på fem sekunder. Så nu är det jag som bryter ner de svåra momenten och lär oss dem från grunden! Ska bli spännande att se om vi lyckas nu!

Inga kommentarer: