19 april 2015

Sommaren är nära

Fantastiskt att vi redan är mer än hälften igenom blogg 100 - utmaningen. Riktigt roligt att jag fortfarande är kvar! Varje dag i 51 dagar har jag nu skrivit ett inlägg. Duktiga jag!

Vad livet är fantastiskt när solen skiner! I går kväll satt Calle och jag uppe till ett och bara pratade. Om allt och inget. Vi sitter sällan och bara pratar om livet och ingenting eftersom vi är trötta/har annat att diskutera/inte orkar se en till annan person/John sköter pratet. Oavsett anledning eller ursäkt så var det en fantastiskt kväll. Lite trötta i ögat när John vaknade halv sju men det var det ju värt!

Dagen i dag har vi påtat lite mer i trädgården och senare haft vänner här på fika. Vi är ett gäng på 4 tjejer som hängt ihop ett tag nu och på något vis har vi lyckats fått barn var sitt år. Från 2010 är det någon som fått barn varje år. Det blir alltså ett ganska stort hopp mellan barnen men nu börjar avstånden minska allt mer. Mellan John och Leah är det 8 månader. De lekte fantastiskt bra i dag. Vatten, sand och en hel del babblande var i centrum. Sedan har vi Emmet som är nästan precis ett år yngre än John. Han var ju med och lekte i dag men är i den åldern när han leker själv, bredvid de andra. Så har vi Ellen som nyss fyllt ett men som inte kunde vara med den här gången. Så supermysigt att sitta i solen tillsammans. Jack fick springa lös med ettåriga goldentösen Ella också. Han har inte fått göra det förut eftersom Ella varit lite och jag inte velat skrämma henne ifall Jack morrar och har sig. Nu är hon mycket större än honom. Han var rädd för henne, speciellt när hon ville leka, men överlag kommer det inte bli något problem att ha dem tillsammans. Tur eftersom Jacks och Ellas mattar gärna hänger och umgås.

När alla hade åkt hem drog jag i väg på ett Jumping-pass. Jag vet inte om min kondition blivit sämre eller om jag tar i hårdare nu men var totalt slut efteråt. Åkte hem till Calle och John som dragit i gång årets första riktiga grillning (alltså, vi grillade annat än korv). John fick vi knappt in på kvällen. Sommaren kändes så nära i dag! Härligt!
                   

Inga kommentarer: