13 april 2015

Sinne, själ och kropp

Under påsklovet tog jag medvetet en riktig paus från jobb, tänkande och även träningen. Jag behövde bara har inga planer, inga måsten. Kände av den gamla hjärtklappningen och jag har ju blivit supernoga med att lyssna på kroppen sedan den däckade mig sist. Hjärtklappningen alltså. Det var superskönt. Superskönt att bara hänga med John och hans småkompisar. Dock är jag ju sån att jag behöver viss mental utmaning i mitt liv. Så att vara tillbaka på jobbet i dag var en fröjd. Fint att se mina elever och fint att få perspektiv på dem så att man verkligen kan få syn på den utveckling de gör. Sedan. Extra fint att hämta min glada Jompa på förskolan som berättade om en utflykt de gjort till skogen samt stannade ute på baksidan här hemma och plockade blommor till mig innan maten. När John skulle lägga sig cyklade jag till träningslokalerna och genomförde ett Pump-pass. Med mer energi än jag hade veckan innan påsklovet. Endorfinerna fick verkligen utrymme att flöda. Ibland behöver man pausen för att kunna ge allt. Jag mår bäst när jag kan mata både sinnet, själen och kroppen.
                 

Inga kommentarer: