7 april 2015

När man planerar ingenting

Varken jag eller John verkar ha blivit sjuka....än. Håller det inte för otroligt att sjukdomen överfaller oss när vi minst anar det. Aja, tänkte väl att vi skulle ta det ganska lugnt i dag eftersom vi nu kändes lite slitna igår. Så vi började dagen med frukost framför tv:n. Lyx som jag och John mest sysslar med när vi är hemma själv på lov. "Vi på Saltkråkan" gick på tv och det fick jag faktiskt John att titta på. Han har inte visat något intresse för Astrid Lindgren. Myspysigt på hög nivå!

John fick titta på tv och I-pad som han ville under förmiddagen. Jag tänkte bara ta det lugnt men hann:

*Storstäda i duschrummet och tvättstugan (det var inte igår)
*Dammtorka i tv-rummet
*Tvätta ett par maskiner
*Nästan göra klart pågående fotobok
*Byta sängkläder i allas sängar

Kände mig lite duktig där som hann allt det innan lunch. Efter lunch åkte vi hem till kompis Axel och lekte. 4 barn runt 3 år så det var fullt ös. Varmt och härligt i luften så barnen sprang till och med utan jackor och mössor. Vi åkte hem runt fyra, lagade mat och umgicks lite med pappan. På kvällen drog jag och Jack på hundkurs. "Vem är din hund?" heter den och första tillfället var mycket intressant.

Så med tanke på att vi inte hade planerat något den här dagen hann vi ändå en hel del! Vad ni inte kan läsa mellan raderna är att John var sitt mest provocerande jag nästan hela dagen. Han har en tendens att göra exakt det han inte ska! Hemma hos Alex var det bara någon som flämtade att sand inte skulle kastas så flög det både sand och sten kring John. Vi rök ihop flera gånger under dagen men enades om att vi nog var lite bråkiga båda två. John blev i alla fall "inte glad" på mig när jag hävdade att det var fint väder. Han ville ju ha fult väder eftersom han var trött. Ja, så kan det vara ibland.

Inga kommentarer: