20 april 2015

Knölar och sjöar

Jobbade typ halvdag i dag på grund av att jag hade tid på centralsjukhuset i Karlstad på förmiddagen. Har haft en knöl under ena armen i massor av år. Nu har den blivit så stor att den är i vägen och skaver. Jag har kollat upp den och nu har tre läkare sagt att det är en fettknöl. Jag vill ändå ta bort den så det var alltså därför jag var in till sjukhuset i dag. Dock var knölen för stor för att bara tas bort sådär så jag måste vänta på en ny tid då jag ska befinna mig i en operationssal på grund av att de vill ha en mer steril miljö. Läkaren ska tydligen "gröpa ur mig som en apelsin": Lät väl inte så väldigt trevligt men det ska gå med bara lokalbedövning så ingreppen är ju inte särskilt stort. Ändå. Semestertider kommer så jag får vänta på en tid ända till hösten. De prioriterar nämligen bara tumörer under sommaren. Jätteglad att jag inte är prioriterad faktiskt!! Sedan jobbade jag lite och tillbringade resterande del av kvällen ute. John fortsatte med vattenleken, vi åt middag ute och jag sprang/gick närmare 5 km vid bästa abborttjärn. Underbar men myggig kväll.
                           

Inga kommentarer: