14 april 2015

Jag lär honom allt jag kan

Jag lånade några böcker till John när jag ändå var till bibblan med mina elever i dag. Han är verkligen sin mors barn när det kommer till böcker. När jag gav böckerna till honom i bilen på väg hem från förskolan blev han superglad och tittade på framsidan, pratade om vad det var på bilderna. Väl hemma var han ju såklart tvungen att läsa böckerna på en gång. Efter maten fick pappa läsa för honom och de blev även lästa till sagostunden vid läggdags. Att John älskar böcker som jag det kan vi nog fastslå nu.

En annan fin sak. Vid matbordet pratade vi om barn som inte har föräldrar. Samtalet gällde ett speciellt barn och jag sa väl något som att han var ensam, ledsen och rädd. John: "Var han ensam?" Jag: "Ja, han har ingen mamma eller pappa". John: "Han kan gärna få låna min mamma och pappa!". Var det inte fint sagt!! Jag känner att vi är på rätt spår här. Frågade också om han tyckte det var okej att ensamma barn kom hit och lånade hans mamma och pappa. Helt okej, enligt vår fina unge.
                                   

4 kommentarer:

livet på myra sa...

Åh,va fint! Goa John!!

Emma sa...

Hihi, ja man blev lite varm i hjärteroten. :-)

Maria Gartman sa...

Så omtänksam liten krabat! :) Sådan son sådana föräldrar...

Emma sa...

Gulle dig, Maria! Just att bry sig om andra och förstå att det finns många som inte har det så bra som oss är viktigt för mig att lära John! Så lite nöjd vart jag allt! :-)