24 april 2015

Fab Friday

Jo ni, jag brukar ju som bekant ha en ganska negativ inställning till fredagar. Tungt och trött brukar vara ledorden. Den här fredagen var av någon anledning annorlunda för jag var inte alls speciellt trött. Kanske har jag vårkänslor? Så jag hämtade John och sedan åkte vi in till stan för att utföra några ärenden (solkeps och lite onödigheter) samt glassfika på big M. John bara i bilen på vägen in: "Emma, vad har du gjort på jobbet i dag då?". Så himla vuxet! Vi satt väl där och pratat om vår dag liksom. Han hade tydligen busat och lekt massor, som sig bör.

Hemma lämnade jag John med Calle och de åkte och handlade medan jag tog mig an ett pass Jumping. När vi stod där och stretchade öppnades dörren lite och en liten röst ropade: "Emma, vi har köpt blommor!". Där stod Calle och John med en blombukett som John valt själv. Världens bästaste godingar de där två! John var verkligen stolt att han hade "köpt" blommor till mig.
                                    
                                                    
Sedan åkte vi hem och gjorde hemmagjord pizza (feta, tomater, lufttorkad skinka, ruccola, färsk basilika på min..mmm...), åt godis och Calle och John spelade ute med nya uteleksaker. Helt vanlig dag men känslan i den är så fantastisk! Jag vet inte, mitt jobb, och kanske att få barn aldrig var självklart för oss, har gett mig en sådan tacksamhet över mitt liv och jag försöker verkligen njuta av det vanliga. Av verkligheten, livet och allt fantastiskt som vardagen har att ge! En vardag som är långt ifrån självklar för många många människor på vår jord!

Inga kommentarer: