29 april 2015

En inte helt vanlig vardagskväll

För vi brukar nästan aldrig åka in till stan på vardagkvällarna. Orka det liksom. Men ljuset som kommer med våren gör definitivt att en har mer energi på kvällarna. Även om man faktiskt är dödstrött som jag av någon anledning var hela dagen i dag. Dock hämtade jag John lite tidigare och hela familjen åkte in till stan för att köpa diverse maskiner och grejer som behövs för altanrivning och den kommande fönstermålningen. När det första projektet är klart börjar vi med det andra. Kvällen blev ju sen så vi åt middag på Ikea. Säga vad man vill om Ikea-mat men dyrt är det inte. En obligatorisk glass blev det också utanför kassorna. Vi skulle som vanligt inte handla något på Ikea men kom ändå därifrån nästan 600 kr fattigare på grund av alla "måste ha". John fick ett litet glass sand-set som han blev helt överlycklig över och lekte med i sängen innan läggdags.
                                                
En lektunnel fick också följa med oss hem och jag vet inte riktigt vem som blev mest förtjust i den faktiskt.
         
Så ägnades det sista lilla av kvällen åt Jack. Lite träning och lite promenad och en fin regnbåge som tittade fram mellan molnen, bakom träden. I morgon är det veckans sista dag och på fredag åker jag, helt alena, till Stockholm för att tillbringa en massa tid med min lillasyster. Mycket av tiden helt kanonavslappnad på ett spa. Hoppas på total avslappning i alla fall!

Inga kommentarer: