18 april 2015

Det drar i odlartarmen

Finemangfin lördag! Jag köpte ett Bamse-spel till John på Karvanens loppis igår. Det handlade om stavning och bokstäver. Passar mig, läraren, och min unge, den bokstavsintresserade. Så vi började morgonen med att spela det spelet. Jag älskar att spela spel!
                     
Fint väder var det ute och solen sken så vi tog en cykelpromenad med Jack. Resten av förmiddagen spenderade vi med att gräva i trädgården och grilla korv till lunch. John var mycket hjälpsam när han och jag grävde upp och bort det mesta av förra årets trädgårdsland. John älskar att hjälpa till med sådana sysslor och det sätter verkligen guldkant på måsten när han är med och gör jobbet enklare. Jag blev rätt nöjd med resultatet också. Jorden sparade vi i en hög så vi kan fylla de pallkragar som ska stå på samma ställe.
                     
Efter lunch åkte vi på lekdate hemma hos kompisen Emma dit även Axel och Oliver kom. Barnen leker så bra tillsammans nu så det är verkligen roligt! De hoppade studsmatta, cyklade, rutschade kana och bjöd på både den ena och andra rätten med Emmas leksaksservis. Efter det var John rätt sliten och vi åkte in till stan för att handla pallkragar och annat vi behövde för att dra igång odlingssäsongen. Jag köpte frön både till morötter, rädisor, olika sallader och kryddor. Försådde lite av det inne eftersom jag ännu tycker det är för kallt för att sätta ut något.
Efter förra årets totala haveri på odlingsfronten tack vare snigelinvasion så har jag lärt mig min läxa. Snigelkanten till pallkragarna var ett måste för i år är det vi som ska käka upp vår sallad och inte några sabla sniglar. Längtar så tills det börjar växa! 

Inga kommentarer: