2 april 2015

Bästa tänkbara start på påsklovet

Nu har vi gått på påskledighet. Calle får bara fyra dagar medan jag och John får hela tio. Halleluja! Zombiekörde väl från jobbet i dag och hämtade John tidigare. Åkte sedan vidare till affärn och inhandlade allehanda godsaker. Hemma bänkade vi oss framför en Bamse-film med gofika, vaniljmunk och chokladbollar.

Runt halv 5 körde jag ner hund, barn och bil till Calle innan jag plockades upp för den allmänna färden mot Sundstabadets relaxavdelning. Jag har nog visualiserat bubbelpool större delen av dagen tror jag. Kan inte tänka mig någon bättre start på denna ledighet än avkopplade miljö och allt vad den har att erbjuda. Förutom de två tjejerna jag kände sedan tidigare var en ny bekantskap med samt en tjej jag jobbar med. Dock säger vi oftast få ord väldigt snabbt till varandra på jobbet så hon var väl också en ny bekantskap på det privata planet. Vi hade supertrevligt tillsammans i alla fall och kommer förhoppningsvis ses fler gånger. Troligtvis på gemensamma relaxstunder som denna om inte annat.

Nu är jag avkopplade men med sprängande huvudvärk så jag tar med mig min godispåse och lägger mig i sängen. Satsar förövrigt på mycket stort godisintag denna påskhelg!

Inga kommentarer: