16 mars 2015

Teckenspråksgestaltning

När jag åkte hem från jobbet i dag lyssnade jag på P1 där de pratade med människorna som tolkade LÅTARNA från melodifestivalen. Alltså musiken! Det kallas teckenspråksgestaltning och jag blev sjukt intresserad så jag fick spana in när jag kom hem. Förstå vilka artister tolkarna är själva. Inlevelse, rythm och glädje! Jag älskar hur Tommy Krångh tolkar min favorit "Jag är fri". Jag hade nog inte direkt tänkt på texten innan. Den fick jag syn på tack vare Tommys gestaltning! Nu blir det upprop för att ta tolkarna till Eurofinalen och jag säger: Självklart!!! Skulle ha tittat på programmet gestaltat hela tiden. Då skulle ett i övrigt ganska segt program blivit fantastiskt! Det verkar vara Tommy Krångh som fått mest uppmärksamhet men jag tycker de andra är minst lika fantastiska! Deras tolkningar av låtarna är personliga, något som gör det hela än mer fantastiskt!!
                                


Inga kommentarer: