26 mars 2015

Tänder energignistan

Jag har tränat ganska sporadiskt de senaste två veckorna. Det beror helt på att jag varit i Stockholm. Två gånger också. Jag har helt enkelt inte velat bli av med mer tid med John när det ändå skulle bli flera kvällar då jag inte skulle träffa honom alls. Den här veckan blev första träningsdagen i dag. Mycket träning föder mer träning. Lite träning föder latmasken. Alltså kändes det lite tungt att gå iväg i dag, trots favvopasset. Jag var trött, det var blött och plaskigt ute. Tur då att jag vet vad som händer efter passet. jo energiboost i stor skala. Så också nu! Jag har mer energi nu än när jag gav mig iväg! Kroppen känns vaknare och mer allert! Den känslan är anledningen till att jag tränar. Energin efteråt!

Sedan jag började träna regelbundet för 3 år sedan har jag också insett att jag gillar att utmana mig själv. Vilken känsla att pressa sig och klara av sådant en inte trodde en kunde. Förra årets utmaning var absolut orientering (light) och de 70 pinnar jag jagade under Friska Forshaga. En annan utmaning var att börja springa. En annan var definitivt när jag åkte till Göteborg och dansade med flera hundra duktiga instruktörer och superkändisarna inom zumba-världen. Samtidigt som de spelade in ZIN55. Kände mig faktiskt rätt cool efter det!

Min nästkommande utmaning är att vara med i årets upplaga av Vårruset. OCH springa som många av de 5 kilometrarna jag bara kan. Stor utmaning för mig! Vad resten av året bjuder på, det ser jag verkligen fram emot att få veta!

Inga kommentarer: